o nás | novinky | studio a režie | mobilní nahrávání | vybavení | fotogalerie | reference a mp3 | služby a ceny | odkazy | kontakt
mobilní nahrávání Nabízíme dva základní typy mobilního nahrávání, jež se odvíjejí od náročnosti nahrávaného projektu. Jednoduché projekty (orientačně do 28 stop bez nutnosti nezávislého playbacku) můžeme natáčet pouze s notebookem. Větší projekty vzhledem k složitějšímu zapojení vyžadují převoz pracovní stanice, mixážního pultu a dalších zařízení.

Místo nahrávání

Aby byla akce úspěšná, je potřeba především vybrat vhodnou místnost. Některá omezení jsou zřejmá. Lokace by neměla být vystavená ruchům prostředí, jako je třeba doprava, ale taky ptactvo a podobně. Stejně tak může kvalitu výsledné nahrávky nepěkně ovlivnit blízký výtah, klimatizace nebo „hlučná“ povrchová úprava podlahy. Jsou to věci, jejichž hlasitost si mnohdy neuvědomujeme, na nahrávce by to však bylo znát. Na co se myslí ještě méně – je dobré se předem ujistit, že nahráváním nebudete obtěžovat například sousedy.
Místnosti používané k pořádání koncertu se obvykle dají dobře využít i pro nahrávání. Čím lepší je na místě akustika, tím méně vybavení je potřeba, což může do značné míry ovlivnit i cenu. Pokud máte o akustických kvalitách místa pochybnosti, rádi se na něj přijedeme podívat.
Na místě by měla být možnost zřídit improvizovanou režii o velikosti alespoň 10 čtverečních metrů, která bude dobře akusticky odstíněná od nahrávací místnosti. Je však třeba pamatovat na to, že obě místnosti je nutné propojit několika kabely. Režie by měla mít spolehlivý zdroj elektřiny a pevný stůl na vybavení (počítače, mixážní pulty, racky ...). Osvětlení by nemělo být napájené ze stejného okruhu, jako záznamové zařízení.

Potřebný čas

Nahrávání koncertů většinou nevyžaduje více času než trvání zkoušky a koncertu samotného. Ovšem technická příprava před začátkem zkoušky může trvat od 40 minut do 3 hodin. Čas potřebný k zabalení vybavení po akci je přibližně stejný. Další čas může vyžadovat změna nastavení a rozmístění techniky kvůli lepší kvalitě nahrávky. Je proto potřeba počítat s mírnou časovou rezervou.
Běžné mobilní nahrávání obvykle trvá pěti- až osminásobek hrací doby. Příprava a zvukové zkoušky mohou trvat od 30 minut (smyčcový kvartet v dobře znějící místnost) až po několik hodin (větší orchestr, hůře znějící místnost). Nahrávání trvající déle než 8 hodin denně většinou nepřináší dobré výsledky. Netřeba připomínat, že všichni účastníci by měli být předem dobře připravení. Při natáčeních trvajících více dní se nesmí měnit rozmístění muzikantů a techniky. Nahrávací místnosti by se neměly po dobu nahrávání používat na nic jiného.

Ostatní postřehy z praxe

V případě nahrávání podle partitury budeme potřebovat jednu kopii pro střihové a režijní poznámky. Všichni účastníci by měli mít stejné vydání partitury se shodným číslováním taktů. Při nahrávání je třeba nosit pohodlné a tiché oblečení. Parkování a přístup do nahrávacích prostor by měl být zajištěný vždy a včas. Při nakládání a vykládání techniky by mělo být zajištěné parkovací místo přímo u vchodu.